La data de 17.05.2023, reprezentanții Direcției generale economie, comerț și turism a Consiliului municipal Chișinău, au desfășurat un workshop, în scopul consolidării cunoștințelor privind implementarea Legii nr. 139/2012 cu privire la ajutorul de stat.
La eveniment au participat reprezentanții întreprinderilor municipale, subdiviziunilor Primăriei municipiului Chișinău și Consiliului municipal Chișinău.
Cu un cuvânt de salut, evenimentul a fost deschis de domnul Roman VITIUC, șef al Direcției generale economie, comerț și turism, care a mulțumit tuturor pentru interesul acordat tematicii evenimentului și a reiterat importanța respectării prevederilor cadrului normativ în ceea ce privește gestionarea măsurilor de sprijin acordate din bugetul municipiului Chișinău.
Ședința a fost moderată de doamna Viorica CĂRARE, reprezentant BAA ” Carare Viorica & Partners”, expert în domeniul concurenței și ajutorului de stat, care a reamintit celor prezenți despre faptul că, ajutorul de stat este o parte componentă importantă a politicii în domeniul concurenței, iar întreprinderea care beneficiază de o măsură de sprijin din partea statului obține un avantaj economic în raport cu alți participanți ai pieței.
La rândul său, întreprinderile municipale, beneficiare de măsuri de sprijin acordate de către municipalitate, trebuie să respecte regulile stabilite și să furnizeze informații cu privire la utilizarea ajutorului de stat primit.
Pe parcursul evenimentului, participanții au dezbătut și analizat aspecte ce țin de domeniul ajutorului de stat, respectarea cadrului legal în acest sens și obligațiunile părților implicate în acest proces.