În cadrul panelului cinci, au fost discutate „SOLUȚII CARE ADUC BENEFICII DESTINAȚIILOR ȘI COMUNITĂȚILOR”
- Strategia de Dezvoltare a Turismului 2022-2026 “Chișinău – Capitală Turistică”
- Turism Urban: forța motrice pentru dezvoltarea orașului
- Turismul de sănătate – ramură a turismului cu un potențial înalt
Strategia de dezvoltarea a turismului municipiului Chișinău reprezintă un document complex elaborat în scopul identificării potențialului turistic, istoric, uman, social și economic, precum și a oportunităților de dezvoltare turistică a municipiului pentru perioada 2022-2026. Acest document a fost elaborat cu scopul de a impulsiona procesul de dezvoltare durabilă, precum și pentru a stabili punctele forte și repere clare pentru îmbunătățirea imaginii turistice a orașului, crearea identității inedite și diversificarea ofertei turistice. Strategia a fost elaborată de echipa Direcției generale economie, comerț și turism din cadrul APL mun. Chișinău, cu suportul echipei Asociației Naționale pentru Turism Receptor și Intern din Moldova (ANTRIM), cu finanțarea Activității de susținere a Competitivității în Industria Ușoară şi cea a Turismului (USAID Moldova, EDGE).
Turismul urban – un instrument de dezvoltare a orașului, soluții care aduc beneficii destinațiilor și comunităților. Turismul este o forță motrică a economiilor urbane, în acest sens a fost semnat de către Primarul General, Ion Ceban și Yang Shuo, secretar general al Federației Mondiale a Orașelor Turistice, Memorandumul de Aderare a orașului Chișinău la Federația Mondială a Orașelor Turistice, astfel orașului Chișinău a devenit recent membru al Federației Mondiale a Orașelor Turistice. Au fost menționate succesele deja atinse în domeniul turismului. Este vorba despre crearea Centrului Informațional pentru Turiști și Troleibuzul turistic.